בשעה טובה

כמי שעסק לא פעם בצילומי מוצר, לא יצא לי אף פעם לצלם שעוני יד ואם חושבים על זה לרגע; בתקופה זו ובדור הזה, רבים מכם משתמשים בסלולרי שלהם כשעון היחידי שלכם. גם אני, שאהבה גדולה הייתה לי לשעוני יד (ואף היתה לי כמות נאה של שעונים), זנחתי אותם והסתפקתי בשעון של הסמארטפון, אז האם מישהו מכם שם לב לעובדה המוזרה כי תמונות הפרסומת של השעונים מראות תמיד את השעה 10:10?!
כתבה בניו-יורק טיימס שעסקה בנושא, שפכה קצת אור על התופעה שגרמה לכל השעונים לקפוא באותו הזמן.
מעל הכל הסיבה היא בפשטות: אסתטיקה.
כאשר מחוגי השעון מצביעים על 10:10, פרטים חשובים על פני השעון נותרים גלויים, כמו למשל הלוגו של היצרן שממוקם לרוב מתחת למספר 12 אך לפעמים בסמוך לספרה 3, לספרה 6 או לספרה 9. וחלוניות המציגות את התאריך.
סיבה נוספת היא שצורת מחוגי השעון בשעה 10:10 נראים “שמחים” יותר ומזכירים חיוך או תנועת V המסמלת ניצחון.
בחברת טיימקס (Timex) נהגו להשתמש בעבר בשעה 8:20 לצילומי השעונים שלהם מהסיבות האסטטיות הנ”ל,
 אך בסופו של דבר החליטו להפוך את המראה ה”זועף” של השעונים שלהם, וכבר שנים רבות שיש לחברה “זמן רשמי” משלה – 10:09:36. את “הזמן של Timex” ניתן לראות גם בדגמי השעונים הדיגיטליים של החברה. רולקס לעומתם מקפידים לצלם את השעונים שלהן כשמחוגיהם מציגים את השעה 10:11:31 והתאריך הוא ה 28 בחודש.
מספר רב של אגדות אורבניות מרחפות לגבי “הזמן הצילומי” של השעונים בפרסומות. רבות מהן מתייחסות לאירוע הסטורי כזה או אחר כמו למשל השעה שבה נרצח אברהם לינקולן, שעת ההתנקשות בג’ון קנדי, הטלת פצצות האטום על יפן ועוד, אך מעבר להיותן השערות ‘סקסיות’, אין שום אמת מאחוריהן.
הזמן הקפוא (צילומסך)

כתיבת תגובה