צילומתחיל

הצילום משחר ימיו נתפס כשילוב שבין טכנולוגיה לאומנות – יצירה הודות לטכנולוגיה. גם אם היה נדמה כי הצילום תפס מקום של כבוד ב200 השנים בהן הוא מלווה אותנו, הלא שבעידן הדיגיטלי נדמה כי שוב הצילום נאלץ להתמודד על מקומו בין שאר האומנויות הפלסטיות.  

 
במרבית ההסברים ההיסטוריים להמצאת הצילום מופיעה הקאמרה אובסקורה כמבשרת הישירה של הצילום. התמונה הראשונה המיוחסת לצילום (ששרדה) היא תמונת “נוף מחלון בלה-גרא” של ניספור נייפס (Nicéphore Niépce), שהיה מחלוצי הצילום והיה הראשון לקבע את הדימוי שנוצר בגב הקמרה-אובסקורה. 
נוף מחלון בלה-גרא 1926 בקירוב (לחץ להגדלה)
הרעיון לנסות ולקבע את הדימוי שמוקרן על הדופן האחורי של הקמרה-אובסקורה עלה כמעט במקביל אצל אנשים רבים במקומות שונים ומרוחקים, מאז העשורים האחרונים של המאה ה-18 ועד ההכרזה הרשמית של האקדמיה הצרפתית למדעים, אודות המצאת הדאגרוטייפ – טכניקת הצילום המסחרי הראשונה (19/8/1839)
 
 
סרטון קצר אודות המצאת הצילום וההיסטוריה הקצרה אך המהירה שלו, לפניכם.
 
כחלק מההיכרות שלנו עם המצלמה והדרך בה נוצר הצילום, התחלנו בראש ובראשונה במעבר למצב ה P (program) שנותן לנו תמיכה אוטומטית של המצלמה (בינתיים), אך עדיין מאפשר לנו לבצע מספר שינויים והגדרות כפי רצוננו. בנוסף, עברנו לצלם בש/ל (שחור-לבן) כחלק מההיכרות וההתמודדות שלנו עם האור והדרך בה נוצרת התמונה.
 המון כפתורים, סימולים ואייקונים שונים ומשונים קיימים על גוף המצלמה שלנו, אמנם אי אפשר להכיר את כולם תוך כמה שעות, אך הכרנו את כפתור פיצוי החשיפהשעוזר לנו להתערב, להשפיע ולשנות את המלצת החשיפה של המצלמה. 
רענון קצר בסרטון שלפניכם:
מחכה לראות את תוצאות ההתנסות שלכם
קצת יותר על טכנולוגיה – במפגש הבא.



2 מחשבות על “צילומתחיל”

  1. האתר מעניין ומסקרן מאוד. אני כבר מצפה לדעת באמת ליישם ולהשתמש בפונקציות נוספות. אופן ההדרכה ופרסום חזרה קלילה על השיעור מוצא חן בעיני מאוד.
    תודה,
    אילנה

    הגב

כתיבת תגובה